המחקר נערך בשיתוף ד"ר שי גול מהפקולטה למדעים במכון הטכנולוגי חולון ומיכל אריאלי, עורכת בגלובס

תרגול הוא אמצעי חיוני להשגת שליטה בתחום המתמטיקה. אולם לעיתים חסרה לסטודנטים המוטיבציה לתרגל ומבחינת המרצים זהו תהליך עתיר עבודה. נושא המחקר במאמר התמקד באפשרות לעשות שימוש במשחקי וידאו כאמצעי לתרגול מתמטיקה. במסגרת המחקר הוטמע הקורס "פרקטלים וחבורות סימטריה" במשחק וידיאו עם אפשרות לעקוב אחר ביצועי הסטודנטים. הנתונים שנאספו ממשחק הוידיאו הצביעו על הנושאים שבהם מתקשים הסטודנטים ומי מהסטודנטים התקשה, ולעומת זאת אילו נושאים פשוטים וברורים להם. לפי נתונים אלה יכול המרצה לבחור את תמהיל השיעור ולעשות שימוש בדוגמאות מתוך המשחק להמחשת עקרונות תיאורטיים. הסטודנטים מבחינתם יכולים לבחון את רמת הידע שלהם ומוזמנים לתרגל בכל עת. החיסרון המרכזי של השיטה היא ההשקעה הנדרשת בבניית משחק, אולם לעומת חיבור תרגילים, המשחק יכול לשמש את המרצה לאורך זמן ולכן מצדיק את ההשקעה.

לקריאת המאמר המלא