מתגייסים עבורכם

קצין המילואים הראשי של צה"ל בשיחה פתוחה עם משרתי ומשרתות המילואים מאפקה

מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", למעלה מ-1400, שהם כ-42% מהסטודנטיות והסטודנטים באפקה, התגייסו למילואים- רובם לתקופות שירות ממושכות ביותר, ובתפקידים משמעותיים.

אפקה שמה לעצמה מטרה אפס נשירה בגלל המלחמה - לסייע לכלל המשרתות והמשרתים, הסטודנטיות והסטודנטים שהושפעו מהמלחמה לצלוח את שנת הלימודים הקרובה על הצד הטוב ביותר, ללא התפרשות על הרמה האקדמית ובהתאם לצרכים של כל אחד מהם.

במהלך חודש יוני 24, התקיים מפגש בהובלת קצין המילואים הראשי, תא"ל (במיל') בני בן ארי, ופרופ' עמי מויאל, נשיא אפקה עם סטודנטיות וסטודנטים מאפקה, לוחמות ולוחמים במילואים ובקבע.
מטרת המפגש הייתה לאפשר שיח פתוח בין הסטודנטיות והסטודנטים המשרתים לקצין המילואים במטרה לשמוע באופן ישיר ואותנטי אודות האתגרים שלהם, להציף פערים ולנסות למצוא פתרונות.

בפגישה, שארכה כשעתיים וחצי, העלו הסטודנטיות והסטודנטים מגוון רחב של סוגיות אשר שפכו אור על המורכבות לנהל שגרת לימודים סדירה במקביל לשירות מילואים פעיל.
קצין המילואים הראשי, נשיא אפקה ודיקנית הסטודנטים, השתדלו להתייחס לכל נושא, להציע פתרונות ואף התחייבו לבדוק פתרונות מערכתיים אפשריים חדשים.

תא"ל (במיל') בן ארי ביקש להודות לאפקה בכלל ולפרופ' מויאל באופן אישי וסיפר כי מזה חודשים שהוא נעזר בו ובעצותיו המקצועיות על מנת לשפר את תנאי כלל הסטודנטיות והסטודנטים המשרתים במילואים.

נשיא אפקה, פרופ' עמי מויאל: "ההצלחה של הסטודנטים והסטודנטיות המשרתים במילואים בלימודיהם תוך שירות המדינה ותרומה למאמץ המלחמתי היא לא רק משימה אישית של כל אחד ואחת מהם - יש להצלחה שלהם חשיבות ערכית ומשמעויות לאומיות. זו אחריותינו - הן של צה״ל, הן של המוסדות האקדמיים והן של המדינה. לא רק שהקיום שלנו בהווה תלוי בהם, אלה גם עתידה של המדינה".