סטודנטים באפקה

מזה מספר שנים שמכללת אפקה, בהובלת דקאנט הסטודנטים, מקיימת פרויקט "חונכים חברתיים": פרויקט במסגרתו סטודנטים  שכבר צברו ניסיון באקדמיה מלווים את הלומדים בשנה א' בקבוצת ווטסאפ ייעודית. הפרויקט מושק מידי שנה, כמספר שבועות לפני פתיחת הלימודים. כחלק מהפרויקט, מכל בית ספר ותוכנית נבחר סטודנט משנה מתקדמת אשר פותח קבוצה לכל הסטודנטים החדשים.

בקבוצה הוא משתף אותם במידע חיוני, עונה על שאלות, מסייע באיתור ופתרון בעיות כלליות ואישיות אל מול גורמי המכללה, והכל בליווי ובתמיכה של דקאנט הסטודנטים.
"המטרה היא לאפשר לסטודנטים חדשים נחיתה רכה" מסבירה טימור זכאי, דקאנית הסטודנטים.

"זה המקום הלא פורמלי שלהם להתמצא ברחבי הקמפוס, להפיג חששות, להכיר אירועים, ולקבל מידע בגובה העיניים מדמות שהיא בחזקת "אח גדול", והכל כמובן בגיבוי מלא ובסיוע של דקאנט ".

מלבד חונכים חברתיים לכל בית ספר, מציעה מכללת אפקה גם חונך חברתי לחברה הערבית וחונך חברתי לסטודנטים עם לקויות למידה וצרכי נגישות.
הפעילות בקבוצה מתקיימת לכל אורך השנה ובעבור השתתפותם בפרויקט מקבלים החונכים מלגה.

לרגל תקופת המבחנים הקרובה, שוחחנו עם החונכים החברתיים בעלי הניסיון וריכזנו מספר טיפים מובילים ללמידה נכונה למבחן.

בהצלחה!

היא-לי אמיתי
שנה ג', מדעי המחשב (לימודי ערב)

הטיפ שלי נוגע במיוחד למי שסובל מחרדות מבחנים או נלחץ מאוד במבחנים אבל גם לכולם- תדפיסו מבחני עבר, קחו טיימר, כנסו לכיתה שאתם לא מכירים במכללה ותפתרו בסיטואציה שמדמה כמה שיותר את המבחן.

את הטיפ הזה קיבלתי בעצמי מהדקנאט ואני מעבירה אותו הלאה מפני שהוא עזר לי ממש

תמר כהן- שנה ג' הנדסת תעשייה וניהול
גילתי שמה שעוזר לי מאוד להתכונן למבחן זה לפתור מבחנים לדוגמא משנים עברו ולאחר כל מבחן לזהות נקודות חשובות שעלו ממנו ולסכם אותן. בדרך הזו למדתי לשלוף במהירות תשובות לשאלות שהתקשיתי בהן והכל מתוך הבנה טובה יותר.

אור מאיר
שנה ג׳ הנדסת תעשייה וניהול
הטיפ שלי ללמידה מוצלחת למבחנים הוא למצוא חברים שלומדים בקצב שלך. כאלה שהלמידה המשותפת איתם מסייעת לך בפיתוח הביטחון העצמי. בנוסף, תשתדלו לנהל את הזמנים במדוייק- דעו מתי מתחילים ללמוד, מה עושים בכל שלב בתהליך הלמידה וכמובן- לא לשכוח לקחת הפסקות. לי אישית יום לפני המבחן יש חוק- מפסיקה ללמוד בשעה 18:00 ועושה משהו אחד שעושה לי טוב: ערב סרט עם משפחה, לצאת למסעדה טובה ובעיקר להרפות מהלחץ.

טל כהן-
שנה ג' מדעי המחשב
הטיפ שלי מיועד בעיקר לאנשים שקצת קשה להם ללמוד לבד והדעת שלהם מוסחת בקלות:
ללמוד עם חברים / סטודנטים אחרים בקורס- במכללה או במקומות אחרים.
זו גם הזדמנות להעשיר את הידע שלכם, בכך שכל אחד ייתן את הצד שלו בחומר, וגם הזדמנות להעביר את זמן הלמידה באווירה חיובית וטובה 

אור ברון
שנה ג' הנדסת חשמל
גיליתי שמה שעוזר לי מאוד בתהליך ההכנה למבחן זה לחלק את החומר לנושאים, לוודא שמבינים את הנושא ורק אז לעבור לנושא הבא.

מעיין רוזן-
שנה ג' הנדסה מכנית
הטיפ שלי הוא בעיקר סדר סדר סדר :)
בגלל שיש לי הפרעות קשב וריכוז, אני חייבת שהמרחב שלי יהיה נוח ללמידה ושהימים שלי יהיו מסודרים, אחרת יותר קשה לי לשמור על ריכוז.
בשביל לעזור לעצמי, אני מתמקמת במקום נוח ושקט ומגדירה מראש מה אני הולכת ללמוד עבור כל יום עד הבחינה. ממש מחליטה מה כמות הבחינות שאני הולכת לעבור עליהן או החומר שנשאר לי לעבור עליו ואיך אני מתרגלת אותו.
זה מאפשר להיות בשליטה ולהעריך כמה אני מספיקה ללמוד עד הבחינה, מגדיר מטרות קטנות ומוריד מהתחושה של "עומס יתר".