איך לומדים באפקה על מערכות תקשורת אלחוטיות? יוצאים למדוד קרינה ורעש
אפקה, כמוסד מוביל לחינוך מהנדסים מאמין במעורבות האקדמיה בקהילה.
מסיבה זאת, מעודדת המכללה את המרצים לפתח וליזום, במסגרת הקורסים השונים, פעילויות המשלבות עשייה חברתית ותרומה לקהילה, מה שמאפשר לסטודנטים ללמוד באמצעות הוראה שיטות חדשניות הפורצות את גבולות הכיתה ומאתגרות את החשיבה.
אחד הקורסים המבטאים זאת הינו הקורס הייחודי "מערכות תקשורת אלחוטיות" בהנחייתו של פרופ' עלי לוין, מרצה בבית הספר להנדסת חשמל ובתמיכת היחידה למעורבות חברתית. הקורס, פרי יוזמה משותפת של אפקה והמל"ג, נוצר במטרה לעודד את הסטודנטים לקחת חלק בעשייה חברתית ותרומה לקהילה
בקורס השתתפו 20 סטודנטים בתהליך לימוד והטמעה של סיכוני סביבה אפשריים: קרינה סלולרית, שדות מגנטיים, רעש, קרינה אולטרה סגולה, תאורה וזיהום אור (קרינת מסכים), זיהום אוויר על ידי חלקיקים גדולים וקטנים ונוכחות גזים מזיקים באוויר. הסטודנטים ביקרו ב-26 בתי ספר וגנים במטרה להעלות את מודעות התלמידים והמורים לאיכות האוויר הסובב אותנו ולסיכונים הפוטנציאליים הגלומים בו, ביצעו מדידות בשטח בסט מכשירים מתקדמים (שנרכשו במיוחד עבור הפרויקט) וזאת כדי לנטר את הסיכונים ולזהות חריגות.
בנוסף, קיימו הסטודנטים מפגשים עם התלמידים: העבירו שיעורים בנושא ולאחר מכן ערכו יחד איתם מדידות.
הקורס, והפעילות המתבצעת במסגרתו, מאפשרים לאפקה להשפיע במספר מעגלים חברתיים:הסטודנטים עצמם, המרחיבים ידיעותיהם בנושא ובכך עולה גם מודעתם לאיכות הסביבה ולאקלים, המעגל החברתי של הסטודנטים שכולל את האנשים הקרובים אליהם, והמעגל הנוסף הוא התלמידים שהשתתפו בפעילות, שהופכים לשגרירים סביבתיים. באופן זה מתרחבת השפעתו של הקורס על הקהילה.
שובל חיון, סטודנט שנה רביעית בבית הספר להנדסת חשמל: "זו הייתה חוויית למידה מקורית ויוצאת דופן, ששמה דגש על ההיבט המעשי, המביא לידי ביטוי את התיאוריה הנלמדת בכיתה. נהנינו מאוד מהקורס ובעיקר מחופש הפעולה שנתן לנו עלי להתנסות וללמוד באמצעות הידיים".
מדד החדשנות: מדידות סביבתיות ככלי פדגוגי
שתף לינק באמצעות:
https://www.afeka.ac.il/about-afeka/afeka-news/articles/מדד-החדשנות-מדידות-סביבתיות-ככלי-פדגוגי/WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
https://www.afeka.ac.il/about-afeka/afeka-news/articles/מדד-החדשנות-מדידות-סביבתיות-ככלי-פדגוגי/