"לראשונה יש תואר שני ניהולי שמותאם לסביבת העבודה של המהנדסים"
הקורונה וההתפתחות הטכנולוגית מואצת בעקבותיה יצרה סביבה עסקית חדשה ומאתגרת במיוחד עבור מהנדסים, וכעת הם נדרשים לסט כלים ניהוליים ייחודי ומתקדם. התואר השני בהנדסה וניהול של מכללת אפקה מעניק להם את השילוב בין ידע הנדסי לראייה עסקית - וסולל את דרכם לקידום מקצועי או ניהולי
תעשיית ההייטק הישראלית עברה בשנה האחרונה תהליך התפתחות מואץ בחסות הקורונה, שלא לומר עדכון גרסה עמוק ומשמעותי. סטארטאפים שהוקמו לפני חודשים ספורים מזנקים תוך פחות משנה לשווי אדיר, והנפקה של חברה טכנולוגית בנאסד"ק הופכת לדבר כמעט שבועי. במילים אחרות, אם עד עכשיו התרגלנו לראות חדי קרן באגדות, הרי שכיום עוד ועוד חברות מגיעות למעמד של Unicorn (חברות ששוות מיליארד דולר ומעלה) ומחוללות שינוי דרמטי בשוק שבו הן פועלות וחשוב מכך – בשגרת החיים של כל אחד מאתנו.
תהליכים אלו, שעל פי הערכות צפויים להתעצם עוד יותר בשנים הקרובות, מייצרים סביבת עבודה חדשה ושונה למהנדסים שנמצאים בתוכה. בין אם מדובר בסטארט-אפ צעיר ובועט, תאגיד ענק או אפילו חברה טכנולוגית במגזר הציבורי, כולם מבינים שהפרויקטים ואופן הניהול שלהם עלה ליגה – יש צורך להתמודד עם מגוון ממשקים אדיר ודינמי, מורכבות הנדסית וטכנולוגית, התאמות תכופות ועבודה בקצב מהיר. במילים אחרות, אג'יליות (Agile).
הסביבה העסקית הזו מייצרת אתגרים חדשים עבור המהנדסים שעובדים בה. מעבר לידע ולניסיון שצברו עד כה, נדרש מהם כעת לשלב לתוכו הבנה טכנולוגית והנדסית מתקדמת עוד יותר, ידע עסקי וחשוב מכך – לשלב בין השניים. אלא שתוכניות הלימוד האקדמיות הפועלות בתחום כיום לא בהכרח מספקות את אותו שילוב ייחודי שמצופה מהם, כמו גם את ההתאמה לשגרת העבודה החדשה. "תואר שני 'רגיל' במנהל עסקים מעניק למהנדס כלים ניהוליים 'רכים' מתחומי משאבי אנוש, מימון ועוד, אך מבלי להתייחס לכלים ההנדסיים, לצרכים של חברות הטכנולוגיה ולשפה שמהנדסים מדברים בה", מסביר ד"ר עדי פוקס, ראש התוכנית לתואר שני בהנדסה וניהול באפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב. "בתוכנית זו בנינו למעשה תואר שני ייחודי שמותאם למהנדסים ולסביבת העבודה שלהם. מעבר לכלים ניהוליים והנדסיים מתקדמים, בוגרי התוכנית ידעו לעשות את האינטגרציה בין ההיבטים העסקיים והפיננסים של מוצר, תוכנה או שירות טכנולוגי לבין ההיבטים ההנדסיים. שילוב זה יקנה להם ערך מוסף ארוך טווח".
התאמה למגוון מסלולי קריירה
לדברי ד"ר פוקס, התוכנית החדשה סוללת את דרכם של מהנדסים לתפקידים ניהוליים או דרגים מקצועיים בכירים יותר – שני אפיקי הקידום המרכזיים של מהנדסים. "מסלול ניהולי בונה את המהנדס לאורך שרשרת הניהול כאשר התואר מקנה לו את הכלים להוביל תהליכים של ניהול מוצר, פיתוח טכנולוגיות וחדשנות וניהול יזמות פנים ארגוני כמו גם צוותים. במסלול מקצועי, שבו מהנדס רוכש מומחיות בתחום מסוים שנמצא בליבת העיסוק של הארגון בו הוא עובד, התואר מקנה את הגב ההנדסי, לצד הבנה תהליכית רחבה, ובכך מחדד עוד יותר את הידע שיש לו. עבור לא מעט חברות מהנדס מקצועי ומומחה הוא נכס, שכן הידע שברשותו מסייע בשימור מעמדן התחרותי בשוק".
בתוכנית קיימות שלוש התמחויות, המותאמות לצרכי התעשייה ומקנות העמקה וכלים יישומיים בכל אחת מהן. ההתמחות במערכות עסקיות מתמקדת בניהול מוצר ותהליכים פיננסיים ועסקיים, ההתמחות במערכות תשתית מקנה ידע תיאורטי ויישומי במערכות מידע מרחבי ותכנון מערכות מים וביוב, ואילו ההתמחות במערכות שירות מעניקה כלים פרקטיים בניתוח BIG DATA, תפעול השירות וניהול תהליכי חדשנות.
תוכנית הלימודים בתואר מותאמת למהנדסים עובדים ונמשכת כשנתיים. התוכנית נלמדת בשני ערבים בשבוע, וללא לימודים בימי שישי, מתוך כוונה לשלב את התואר עם חיי משפחה, עבודה ושגרת החיים של הסטודנטים.
לפרטים נוספים והרשמה לתוכנית השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
לראשונה יש תואר שני ניהולי שמותאם לסביבת העבודה של המהנדסים
שתף לינק באמצעות:
https://www.afeka.ac.il/about-afeka/afeka-news/articles/לראשונה-יש-תואר-שני-ניהולי-שמותאם-לסביבת-העבודה-של-המהנדסים/WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
https://www.afeka.ac.il/about-afeka/afeka-news/articles/לראשונה-יש-תואר-שני-ניהולי-שמותאם-לסביבת-העבודה-של-המהנדסים/