כנס אפקה לעידוד חוקרות וחוקרים
כנס אפקה לעידוד חוקרות וחוקרים

בספטמבר 2023 התקיים במלון דניאל בהרצליה כנס אפקה לעידוד חוקרות וחוקרים בהובלת תוכנית "קו המשווה" אותה מובילה במכללה הפרופ' דליה פישלוב, יועצת הנשיא לענייני מגדר, וכן ורשות המחקר של אפקה.

האירוע היה מיועד לחברי הסגל האקדמי של אפקה ומשתתפיו זכו לעמוד מקרוב על החסמים הקיימים עבור החוקרים וקיבלו כלים להתגבר עליהם.

בדברי הפתיחה הציג נשיא המכללה פרופ' עמי מויאל את הכנס כחלק מתהליך עידוד המחקר באפקה המהווה מנוע צמיחה פנימי חשוב הן בקידומו של הסגל האקדמי והן בהשבחת ההוראה. בכנס התארחה פרופ' אמי נוביק-כהן מהפקולטה למתמטיקה בטכניון שהתמקדה בקידום אקדמי והסבירה כיצד לפעול באופן אסטרטגי לקידום הקריירה האקדמית. פרופ' ענת רטנובסקי – המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים ופרופ' זהבה בלכמן מבית הספר להנדסה רפואית שיתפו את באי הכנס בטיפים לקידום אקדמי.

ד"ר עידית מלמד-חבין, מנהלת רשות המחקר, סקרה את פעילות רשות המחקר בשנת תשפ"ג. ד"ר נועה מטרסו, מנהלת אגף מחקר באקדמיה, רשות החדשנות דיברה על הגשת בקשות לגרנטים לתוכניות שונות של רשות החדשנות. עו"ד מאיר פנסטר ממשרד ג'י. אי ארליך דיבר על פטנטים, משפט בינלאומי ומדע.

לבסוף גב' גלית הרמן קיימה סדנה בנושא קידום מקצועי בה השתתפו חברי סגל הסגל.
בסדנה חברי הסגל שיתפו זה את זה בדמות שהשפיעה עליהם בגיל צעיר בבחירת עיסוקם, בחסמים בקידום המקצועי, ובגורמים חשובים התורמים לקידומם המקצועי.

בסיום הכנס, חברי הסגל יצאו עם תובנה מרכזית- ההתקדמות בסולם הדרגות בעולם האקדמי אינה משימה קלה. התהליך מצריך השקעה מרובה, הן בכתיבת מאמרים, הנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים, הגשות לקרנות מחקר ובנוסף נדרשת הכרה בינלאומית בעבודת המחקר.

מכללת אפקה מאמינה בפיתוח של הסגל האקדמי שלה ופועלת על מנת להמשיך לספק להם את כל הנדרש בכדי לחקור, לפרסם ולהתפתח.
הסטודנטים של אפקה זוכים ללמוד מסגל אפקה מקצועי ומחובר לתעשייה ולמחקר.

 

לקריאה נוספת אודות רשות המחקר באפקה