אפקה מצדיעה למצוינות ולזכר הנופלים בערב מרגש של הענקת מלגות

ב 18.09.24 התקיים במוז"א טקס מרגש להענקת מלגות לסטודנטיות ולסטודנטים מצטיינים לשנת תשפ"ג מכל תוכניות הלימוד באפקה.  

האירוע, שאורגן ביוזמת דקאנט הסטודנטים בראשות טימור זכאי, הוקדש להוקרת ההישגים האקדמיים המרשימים של הסטודנטים והסטודנטיות מכל התכניות.  

במהלך הערב חולקו  85 תעודות ומלגות הצטיינות לסטודנטיות ולסטודנטים ,במעמד נשיא אפקה פרופ' עמי מויאל, ראשי בתי הספר, ראשי התוכניות לתואר שני והסגל האקדמי והמנהלי. 

תעודת מצטיין נשיא הוענקה לרום גת, סטודנט להנדסת תוכנה, שהשיג ממוצע ציונים מרשים של 97.21 במהלך לימודיו, וזכה במלגה מלאה לשנת לימודים. 

במהלך הערב, נרשם רגע ייחודי ונוגע ללב כאשר הוענקו שש מלגות לזכרם של שישה סטודנטים ובוגרי אפקה שנפלו במלחמת חרבות ברזל ובאירועי ה-7 באוקטובר. לאחר הקרנת סרט שסיפר את סיפורם, עלו נציגי המשפחות לבמה והעניקו את המלגות לזכר יקיריהם לסטודנטיות ולסטודנטים מצטייני התוכנית בשנתם האחרונה. 

בין מקבלי המלגות לזכר הנופלים:

  • נועם חגג (הנדסה מכנית) -                       מלגה ע"ש עקיבא יסינסקי ז"ל
  • ויקטוריה ליאשנקו (הנדסה רפואית) -         מלגה ע"ש ליאור סיון ז"ל
  • יותם עובדיה (הנדסת חשמל) -                  מלגה ע"ש עידן הרמן ז"ל
  • נוי צפריר (הנדסת תוכנה) -                       מלגה ע"ש אביתר כהן ז"ל
  • אופק מורדו (הנדסת תעשייה וניהול) -        מלגה ע"ש אורון ביילין ז"ל
  • שקד שושן (מדעי המחשב) -                     מלגה ע"ש ליאב סעדה ז"ל

בנוסף, במהלך הערב הוענקו תעודות הצטיינות ומלגות לסטודנטיות ולסטודנטים מתוכנית המצוינים של אפקה SmartUp  בראשות ד"ר אפרת פרל. תוכנית, המיועדת לסטודנטיות ולסטודנטים מצטיינים, השמה דגש על פיתוח כישורים בולטים, יצירתיות והובלה טכנולוגית וחברתית, ומטרתה לטפח מצוינות אישית וקבוצתית, לעודד סקרנות, יזמות וחשיבה מערכתית. 

כמו כן, הוענקו פרסים לפרויקטי גמר מצטיינים. מנהלת פרויקטי הגמר, בראשותו של ניר אלנברג, מהווה חלק מרכזי מהדרישות האקדמיות לקבלת תואר ראשון בהנדסה באפקה. הפרויקטים מתחילים בסמסטר השישי ללימודים ונמשכים ארבעה סמסטרים, המאפשרים לסטודנטיות ולסטודנטים ליישם את הידע שרכשו במהלך התואר ולפתח מיומנויות מעשיות הנדרשות בכניסה לתעשייה. 

פרופ' עמי מויאל, נשיא אפקה, אמר בדבריו: "כמסורת, אנחנו מקיימים את הטקס בחג החנוכה (הצטיינות=אור), אך השנה נאלצנו לדחות את המועד כדי לאפשר למשרתות ולמשרתים רבים לסיים את המחויבויות האקדמיות שנדחו בעקבות פרוץ המלחמה. השנה האחרונה הוכיחה לכולנו שהמצוינות היא גם היכולת לשלב בין הצטיינות אקדמית לבין מעורבות בקהילה ותרומה למדינה, ולראות את הקשר בין הידע הנרכש לבין יישומו לטובת החברה. באפקה אנו מעריכים ומטפחים את כל ההיבטים הללו של מצוינות. השנה, יותר מתמיד, ראינו כיצד הסטודנטיות והסטודנטים שלנו הפגינו מנהיגות בעת משבר, התנדבו לשרת את מדינתם ולסייע לקהילתם ותמכו בחבריהם. הם מייצגים את התקווה שלנו לעתיד טוב יותר – עתיד שבו ידע, מיומנויות, חמלה ואחריות חברתית שזורים זה בזה כבסיס למצוינות." 

 

לקובץ pdf מונגש של שמות הסטודנטים המצטיינים לחצו כאן 

 

 

אפקה מרכינה ראש לזכר הסטודנטים והבוגרים שנפלו במלחמת חרבות ברזל: