דובר 1: מה זה מהנדס מה מהנדס צריך לדעת מה הכישורים שמהנדס לא יכול לפעול בלעדיהם לא יכול להיות מהנדס בלעדיהם על-כך אנחנו מדברים היום עם ד"ר אירמה ג'אן שעומדת בראש המרכז לקידום הוראה באפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב יש תוכנית שהיא מנהלת מזה מספר שנים בשיתוף עם הסגל האקדמי שמבקשת לוודא שהבוגרים שמסיימים את הלימודים מצוידים לא רק בידע תיאורטי אלא גם בכלים מעשיים לעבודה בשוק העכשווי רכשתי תיאורטי בלימודים אבל כשהגעתי למקום העבודה גיליתי שאני צריך עכשיו ללמוד מה אני בכלל עושה איתו את המשפט הזה ודאי שמעתם או אמרתם בעצמכם בין אם סיימתם תיכון או תואר מתקדם ובפודקאסט שלנו מכיוון שאנחנו עוסקים בהנדסה חרוצים להבין מה זה מהנדס
דובר 2: אפקה טוק הפודקאסט של מכללת אפקה להנדסה בתל אביב מדברים הנדסה
דובר 1: שלום מיומה
דובר 2: שלום שלום
דובר 1: בואי נתחיל מהלימודים שלך
דובר 2: מהלימודים שלי אני למדתי מתמטיקה וסטטיסטיקה ואחר כך הלכתי ללמוד תואר שני ותואר שלישי בהוראת מדעים וטכנולוגיה ודווקא נשארתי בתחום ההסתברות הנדסה לא למדתי
דובר 1: ואת מתיימרת ללמד תלמידי הנדסה מה הם צריכים לדעת כדי להיות מהנדסים אני
דובר 2: לא מתיימרת ללמד תמיד ההנדסה בכלל אני מנסה לעשות חיבורים לעבוד עם הסגל האקדמי שהוא מומחה להנדסה בתחומים שונים כדי שהוא יקנה לסלע סטודנטים שהוא מכשיר מעבר למקצועות שהוא מומחה בהן גם כלים נוספים שהיום בפרט היום בעולם המשתנה של שלנו היום אין 1 שלא זקוק להם ובמיוחד בוגרים שיוצאים מאבק
דובר 1: איך מתחילים פרויקט כזה
דובר 2: איך מתחילים פרויקט כזה קודם כל צריכים להיות שותפים וכשיש שותפים זה אני אומרת מהמקום שלי שהשמיים הם הגבול באמת ומכיוון שסגל אפקה ובאמת סגל מיוחד מאוד אני כשאני נכנסתי לאפקה לא ידעתי מה בדיוק אבל תמיד שאלתי רגע מה בדיוק זורעים פה ומה זה הדשן הזה שיש באפקה אני לא את מה זה הדשן אבל הוא מצמיח דברים מאוד מיוחדים וכשאני אומרת מצמיח דברים מאוד מיוחדים זה אומר שני דברים גם הסגל ואם זה הסגל אז זה הסטודנטים מקבלים את אותו הדבר ז"א השותפים שלי זו אותה קבוצה ענקית של חברי סגל 8 מעל 300 חברי סגל זה לא מעט
דובר 1: ואתם ישבתם ביחד
דובר 2: כל הזמן אנחנו מדברים אנחנו לא יושבים רק ומדברים באירועים כאלה ואנחנו מדברים
דובר 1: ומיפיתם את המיומנויות של המהנדס כפי שהן מבוססות על כל מיני מקורות מחקרים והמלצות ומה המיומנויות הללו
דובר 2: אז קודם כל כן מיפינו את המיומנויות הנוספות שסטודנט צריך לרכוש אותם לאורך שנות לימודיו באפקה אלה מיומנויות שהן מעבר לתחום הדעת זה מתייחס למיומנויות הנדסיות זה מתייחס למיומנויות אישיות זה מתייחס לערכים זה מתייחס לקישור לתחומי דעת נוספים ללמידה גלובלית זה שלו תוך כדי עכשיו זה לא אומר שתחום הדעת לא חשוב חד משמעית הוא חשוב אבל מה לעשות זה לא מספיק סטודנט יכול להגיע להישגים מופלאים והוא ייצא עם ציונים נהדרים לשוק העבודה אבל היום יש 1 שעובד לבד היום בוא תגיד לי אתה בודדים תרצה לא תרצה אתה צריך לרכוש כלים נוספים כישורים נוספים כדי לעבוד בצוות כדי לחשוב ביחד כדי לחשוב על מצבים שאולי לא נתקלת בהם ולייצר שם הסתכלות אחרת חשיבה ביקורתית חיבור בין תחומי דעת נוספים
דובר 1: אתיקה
דובר 2: אתיקה זה עולם ומלואו אם אנחנו לא נאפשר להם להתנסות לאט-לאט בתהליכים לאורך שנות לימודיהם גם תואר ראשון גם תואר שני איך לוחשים כזה דבר זה לא בום טראח וגמרנו זה תהליך לכל דבר
דובר 1: אז אתם מיפיתם מ-13 מיומנויות שונות שנכונות רק למהנדסים או באופן כללי
דובר 2: חושבת שהמיומנויות נכונות לכולם ובפרט למהנדסים מהמיומנויות הללו מה אנחנו רוצים מהנדס שהוא ידע לעבוד עבודת צוות שהוא ידע לחשוב ביחד עם העמיתיים שלו שידע ללמוד לבד שידע לחבר בין דברים שידע להתנסות במצבים מהנדסים ומצבים שהוא יצטרך ללכת ולפרק אותם ולחבר לתחומי דעת נוספים שידע לחשוב על דרכים שידע לחבר את זה לאתיקה שיחבר את זה לעולם האמיתי שידע לכתוב לבטא את עצמו בצורה קצרה או ארוכה תלוי מה נדרש שידע להתייחס לשפה העברית ולשפה האנגלית מה לעשות היום המונחים במונחים בינלאומיים לא ניתן לתרגם מונחים לעברית ולהגיד שזה 1 ל-1 שידע לקרוא חומרים ולחבר אותם יחד ולעמוד מול קהל ולהסביר את התזה שלו לתמוך במה שהוא עושה אלה דברים שהוא צריך לדעת סתם בלי שום קשר לא סליחה עם קשר בהתבסס על הידע שהוא צובר לאורך השנים אנחנו רוצים את זה הוא יצטרך לעשות את זה לאט לאט ולרכוש את זה זה לא בשלב 1 אי אפשר לעשות זה בשנה הראשונה אפשר לעשות בשלבים משנה לשנה
דובר 1: אבל הדברים האלה לא היו משולבים כבר בתוכנית הלימודים זאת אתם לא המצאתם משהו חדש
דובר 2: הנה אמרת מה שאמרת עכשיו וזה הדבר המדהים המסמך שאנחנו מדברים עליו שעל פיו אנחנו בעצם מפינו המיומנויות בכל בתי הספר תואר ראשון תואר שני אני מדברת על מעל 360 קורסים לא צחוק ממש לא צחוק אנחנו ידענו שזה קיים אבל ידענו שזה קיים ולא ראינו את ההיקף של זה פתאום כשאתה הולך ואתה רואה בכל קורס מה יש מה ההתפתחות של הדברים זה מונח לך מול העיניים אתה רואה את המפה הגדולה המיומנויות מדברות וזה לא בקורס 1 וזה לא בשני קורסים זה בכל הקורסים במכללה עכשיו אני ישבתי דווקא במסמך המקורי עם לא מעט חברי סגל ואמרתי להם בואו ניקח סילבוס בוא נראה סליחה יש בכלל קשר בין מה שאתם עושים לסילבוס בין אם זה בהנדסה רפואית בין אם זה עבד בהנדסת תוכנה לא משנה כרגע בוא ניקח סילבוס ובוא נראה מה אתם עושים שם עוד לפני שהתחלנו מיפוי אנחנו קונים את הסילבוס פוקדים את מה שנלמדים שם ואת מה שנדרש מהסטודנטים זה היה שם אז
דובר 1: זה בעצם קצת הפוך במקום מתכנן קודם ואז לבנות את תוכניות הלימודים אתם עשיתם ריברסייד שנראים לקחתם תוכניות קיימות הוצאתם את התמצית ועזרתם בואו נפרוס את זה כבסיס לכולם קודם כל שנראה
דובר 2: כמו שמרצה 1 עושה הוא עושה והוא המומחה בתחום בין אם זה מרצה 1 בין אם מדובר בקבוצה של מרצים שמלמדים במקביל את הקורס כי יש קורסים שיש להם הרבה מאוד מופעים אבל עדיין כל אחד בתחומו לא רואים את התמונה הגדולה היום אנחנו יכולים להגיד בצורה
דובר 1: חד משמעי ולא לפי תחושות בטן
דובר 2: ולא תחושות בטן אפשר לכמת את זה אפשר לראות השתנה אפשר לראות תהליכים אפשר לראות התפתחות בדבר אחד לא אמרתי לך עדיין כל אחד מ-13 מיומנויות שמחולקות לקטגוריות ואני עכשיו לא אמנה אותם אנחנו מתייחסים אליהם ב-3 רמות מעמד בסיס ברמת בעיניים וברמה מתקדמת אתה לא מצפה שסטודנט שרק עכשיו שם נכנס לאפקה שרק התחיל את צעדיו הראשונים יפגוש בבקורסים שבהם הוא לומד כל המיומנויות ברמה הכי גבוה זה לא עובד בצורה כזו אתה צריך להוביל לתוצאה תעלת סואץ אז בשנתונים הראשונים המיומנויות תהיינה ברמות כנראה זו הייתה תחושת הבטן ואתה יודע מה אפשר גם לראות את זה הלכה למעשה היום המיומנויות נמצאות בשלבי ההתחלה שלבי בסיס או בעיניים ככל שאתה מתקדם בנתונים פתאום אתה רואה את ההתפתחות של המיון להיות אצל לא ידענו רק מתחושות בטן אי אפשר עכשיו אם אתה רוצה לערוך שינויים אתה יכול לערוך שינוי מתחושות בטן בעייתי נכון אז אתה יודע אנחנו היום יודעים מה קורה אנחנו יודעים אלו מיומנויות נלמדות נרכשות תוך כדי תנועה אנחנו לא מלמדים מיומנויות כפועל יוצא של ההוראה
דובר 1: והימיומניות שהיו חסרות בסילבוס מקיימים
דובר 2: מה ז"א חסרות אם כל לא בכל סילבוס יש צורך בכל המיומנויות למשל למידה גלובלית האם אתה רוצה שבחדר ו-1 תהיה למדינה גלובלית בשנה
דובר 1: לא בהכרח ערכים
דובר 2: ערכים זה דבר מאד חשוב ערכים אפשר להתחיל לדבר על ערכים בקשרים כאלה ואחרים ואני חושבת שכל מרצה
דובר 1: ערכים אולי כדאי אפילו בבית בית ספר יסודי כדאי להתחיל בדיוק
דובר 2: אז אבל איך מתחילים בנקודה מסוימת אתה יודע אי אפשר ללכת למשל מזה אבל זה יהיה האיש לעניין בסדר אבל כן יש אני מניחה אני אנחנו נמצאים בתהליך ריפוי מאוד מתקדם אנחנו בשבוע הבא מסיימים את המיפוי שכולם ואז הולכים לשלב הבא אבל אתה לא מצפה שבכל קורס חד משמעית U כל המיומנויות לו אבל אנחנו כן מצפים שכל סטודנט במשך שנותיו באפקה היו כל אחד מן המיומנויות כמה שיותר פעמים אנחנו רוצים זאת הצפייה אבל לפחות פעם אחת ברמה הכי גבוהה זאת הציפייה אני עכשיו יכול לומר לך מהתמונה שיש לי מול העיניים כן
דובר 1: בים אבל את כן רוצה להגיד למורים למרצים בואו תוסיפו בואו תישנו וראו את הסוג תבניות יותר
דובר 2: לא אני אני המתווך הדו"ח
דובר 1: שלך או-קיי איזה דוח
דובר 2: שזה גם לא הדוח שיח אנחנו עושים שיח
דובר 1: ובשיח זה יש התנגדויות
דובר 2: אני חושבת שכל שינוי או הסתכלות אחרת אה זה טבעי שתהיינה התנגדויות כאלה ואחרות אבל זה לא מהמקום הזה יש
דובר 1: התנגדות קודם כל של מה אתם בכלל בעניין אני המרצה אני מומחה בתחום מה אתם באים ומלמדים אותך ללמד
דובר 2: זה לא בדיוק איך ללמד אלא מה פתאום אתה מסתכל עליתי על מה על מיומנות אני בא ללמד את המקצוע הזה ז"ל סילבוס אני נדרש לעמוד בקצב מסוים כי אחרת אם אני לא עומד בזה אז יש לי מבחן בסוף המסע הסודנים צריכים לעבור בהצלחה בשאיפה להצליח כמה שיותר ההתנגדות הייתה יותר ממקום של הסתכלות מסוג אחר ההסתכלות הייתה על המקצוע על הנושאים הנלמדים על ההקשרים אני מניחה שכן כן אבל פתאום ביקשנו מהם להרכיב עדשות אחרות ולהסתכל מבלי בעד לעדשות הללו על תוכנית הלימודים שלהם כלומר קודם
דובר 1: כל לזהות את מה שכבר קיים בקורס שלהם
דובר 2: משמעית אנחנו ומעבר
דובר 1: לכך יודעים את זה שזה כאילו חלק שקוף בה במה שהם עושים זה
דובר 2: שלוב אנחנו הנחתי את זה על השולחן ולכן כששאלת אותי האם מדובר בהתנגדויות זאת לא התנגדות זו הסתכלות אחרת אתה צריך לחשוף כדי שאפשר יהיה להסתכל ואז חלק עמו גם ככה אני עושה את זה ולפעמים קראו לזה אולי במונחים אחרים אבל זו אותה גברת אנחנו גם רוצים לייצר שפה אמרתי לך את זה לפני כן לייצר שפה אחידה ולדבר בשפה אחידה יש לזה עוצמה מאוד גדולה ואם אתה תקרא לזה התנגדויות ואני יגיד לו התנגדות אלא הסתכלות אחרת על הדברים שבין קרובה נשים ואגב לא רק אני עושה ולא רק אתה עושה מה שכולם עושים את זה אז קודם כל לא הניח על השולחן ואז כשיש לנו את הכל מונח אפשר להסתכל לקיים שיח בין בתי הספר בין היחידות ולהגיד רגע אולי אנחנו מזהים דפוסים מסוימים אולי יש לנו מוקדים מסוימים אולי יש צמתים שבהם היינו רוצים לעשות שינויים וזה השיח שהולך להתקיים בשלב יותר מאוחר אחרי תמונת מצב אנחנו מקפיאים כביכול אנחנו רגע בוא רגע לעצור את הזמן מסתכל על השנה הנוכחית כנקודת התחלה מה נלמד השנה מן המיומנויות מעולמות הנדרשות מה הסטודנטים מקבלים
דובר 1: אז בעצם בתהליך הזה אתם בעצם מתרגלים את המיומנויות שאתם מבקשים שהם יפתחו ויעבירו וואלה חדשות הם הם הם גם עוברים זה טעים
דובר 2: עוברים חד מיסוי הם עוברים תהליך הם עוברים מסתכלות על הדברים אחרת עצם העובדה שאנשים ורגע אני עושה את זה מה אתה רוצה ממני אני לא נוצרים חשובה אני יוצא רק שנסתכל על זה בצורה אחרת טיפונת לדבר 1 עם השני ונחשוב רגע אולי בתקופה המטורפת שכולנו חיים ביום אולי צריך גם דברים נוספים אולי כדאי לערוך שינויים אולי עשית לבוסים גם צריכים לעבור שאנחנו עוברים שינוי אתה עברת שאני העברתי שכולנו עברנו שהיא בתקופה הזו ועדיין עוברים שינויים נכון
דובר 1: ובעצם תקופת הקורונה היא גם הייתה להשפעה מאוד דרמטית עלה על כל התהליך הזה
דובר 2: הייתה לה השפעה אני חושבת שהיא נתנה איזושהי זריקת מרץ
דובר 1: כן אבל גם את זכאותכם
דובר 2: הפעיל לתת לך את כל העולם
דובר 1:איך זה קרה מה היה אתם עובדים על הפרויקט הזה על המסמך הזה אני
דובר 2: אגיד לך מתי זה קרה המסמך המקורי נכנס למגירה ביומיים לפני שהמורה נכנסה לחיים שלנו אף אחד מאיתנו לא חשב שזה הולך לצאת משם ולקבל כזאת נעוצה שנה אחרי 3 ימים משהו כזה אבל כנראה שבתקופה זו שמזכירים שהפכה לימדה לייב מהיום השני שהקורונה ב-6 שסגרו אותנו אנחנו שידרנו עליי בכל הקורסים כל הסגל עבר שינוי ועדיין הועברו השינוי כלומר האדמה די די
דובר 1: זה למתן הזדמנות טובה לעשות שינויים כן
דובר 2: אבל המוכנות והאופי והצביון המיוחד של אפקה ביחד הביאו למצב שבו עכשיו כשיש לנו איזושהי רגיעה נקרא לזה כך הייתה בשלות לעשות את זה הייתה בשלות והכל לא אמרו לך כאילו
דובר 1: אל תבלבלי לי את המוח היה לנו עכשיו שנה וחצי מטורפות
דובר 2: יש לנו עדיין
דובר 1: האחרים מה עלינו לעשות העבודה שלנו לא
דובר 2: זה לא נאמר בצורה כזו זה לא נאמר היו קשיים היה צריך לתווך לחלק מהאנשים זה בסדר מה בתווך תלוי
דובר 1: איך הוא מוצג תלוי איך תלוי
דובר 2: החזרת תלוי יחסים את זה את מגיעה
דובר 1: מתחום המתמטיקה נכון את מרגישה בלימודים שלך שאת קיבלת את המיומנויות שהתמונה עכשיו
דובר 2: אני בכנות אומרת לך חלק מהדברים לא קיבלתי אבל צברתי אותם תוך כדי
דובר 1: וזה לא משהו שאולי יסוד את מגדילת מיומנויות פה אבל הרבה מהדברים האלה יכולים להגיע למקומות אחרים מהמשפחה מהעבודה מי לימודים קודמים
דובר 2: ומה התפקיד שלנו באפקה להכשיר אדם אנשים קודם כל אנשים מומחים לתחומים שלהם שייכנסו הן לאקדמיה הן לתעשייה וירוס לחץ שידול לעבוד עם אנשים שיידעו לחבר בין דברים זאת המטרה באיזשהו
דובר 1: מקום את חותרת תחת המוסד עצמו כי את אומרת
דובר 2: אני חותר כן כי
דובר 1: הקדמת התואר זה נחמד אבל בואו תפתחו מיומנויות פקיעתו ברגע שתסיימו אותו חלק גדול מהדברים שלמדתי שם משתנים תוך כדי ובעולם האמיתי צריך מיומנויות ולא רק חומר
דובר 2: אני לא חותרת אנחנו מדברים על זה כולנו החל בנשיא וכלה וכל אחד ו-1 מהמרצים אתה יודע אנחנו עכשיו הולכים מחקר מלווה את כל התהליך שאנחנו עושים אותו היום אני לא יכולה לדבר איתך כרגע על מספרים כיוון שזה רק התחיל אבל ממה שאני מתרשם את היום אין 1 שלא אומר שם שזה חשוב להקנות מיומנויות אני לא חותרת חשוב להקנות מיומנויות אבל היא לא יכולה לשבת על כלום יושבות על בסיס מאוד מאוד יציב הנוכחיות מעבר לבסיס היציב שוב עניין להצטדק יכולת מצוין השאלה היא האם הוא עומד בפני עצמו והיום העולם הוא אחר ומשתנה והוא ישתנה אז הם לא תיתן כלים ולא ולהתעלם להתנסות בכלים הללו אז זה הוא יחסו כלים מסוימים שמוכרחים לחיים שלו
דובר 1: התייעצתי עם סטודנטים גם דיברתי לסטודנטים שאלתי אותם מה הם צריכים לדעת מה הם יודעים מה הם מה הם היו רוצים לדעת ולא קיבלו
דובר 2: אני אגיד לך אנחנו מדברים עם סטודנטים כל הזמן המרכז לקידום אמרה מדבר עם הסטודנטים מנשה בתי ספר מלמדים על בנושא הזה של המיניות עדיין הוא התהליך הזה של המיפוי לא יכול להתחיל עם סטודנטים קודם כל זה צריך להתחיל בסגל השלב הבא זה סטודנטים חד משמעית זה לא יוכלו להישאר במקום 1 אבל אתה עוצר אותי באמצע תהליך הוא הבהיר כי
דובר 1: מהצופה שיחזק שתדברו עם סטודנטים דברים השתנו התווספו איזה
דובר 2: יאיר ב-1000 הרבה מאוד דברים שמתנהלים באפקה ואנחנו נקבל שותפים הם שותפים לכל דבר באמת אפשר לעשות מהפכות ברגע שיש לך עם מי וממה שאני חווה יש שותפים
דובר 1: בואי נלך לרקע או-קיי למקור למקום כשמתחילים אתם כמובן לא מתחילים מי דף ריק אלא מי מידע קודם שנצבר בכל מיני מקומות
דובר 2: נכון היו כמה דברים היו 5 מקורות עיקריים שעל בסיסם למעשה נוצר נבנה מסמך המקור הראשון דיבר על מה נדרש מסטודנטים כאשר הם יוצאים מהאקדמיה לעולם האמיתי עם הכלים שהם צריכים זה בכלל לא התייחס לסוג החומר להנדסה לא התייחס לסטודנטים להנדסה בכלל סטודנטים מה קורה באקדמיה איזה מין אדם בוגר היינו רוצים שייצא החוצה לעולם האמיתי אלו כלים אלו קישורים הוא הוא צריך שיהיו לו כדי להתמודד עם החיים עם המציאות עם המקצועים האם התחומים שבהם הוא עוסק זה אחד מהם המסמך השני התייחס לדו"ח גדול מאוד של ארגון המכללות והאוניברסיטאות בארצות הברית שם דיבר על קישורים אבל עדיין לא על הנדסה מעבר לזה היה לנו אפקה מכללת הפקתה סקר בקרב 103 חברות הייטק ישראליות מה הן דורשות מים הקישורים שחשובים לסטודנטים כשהם נכנסים לשוק העבודה הסקר הזה מנה לא מעט קישורים וגם זה היה 1 ממקורות המידע שבעצם סייעו לנו בהכנת המסמך הגדול הזה והדבר האחרון זה בעצם העבודה שאופק עשתה במשך לא מעט שני והגדירה מהן מה מה הקישורים הרכים קראנו לזה אז שהיינו רוצים להעניק לבוגר אפקה שיוצא מה-FECAL לעולם האמיתי ואילו בעצם באותם מסמכים שישבנו איתם ועשינו מיזוג קיבלנו אותם יחד
דובר 1: אני מסתכל על הרשימה הזאת והאם יש בדברים שהם מדברים על איך לעשות אדם טוב יותר יש פה עניין של אידיאולוגיה של מה איזה סוג של אנשים אנחנו רוצים להוציא
דובר 2: היינו רוצים כן אנחנו מדברים על אתיקה אנחנו מדברים על ערכים ממש בפירוש
דובר 1: וזה לא מעורר מחלוקת אולי יותר אפילו מהדברים המקרה
דובר 2: יכול לעורר מחלוקת תלוי איך אתה מדגיש את זה אבל אם אתה מייצר שיח ומטבולי סילבוס לקורסים שיכולים להיות אולי קורסים לא פשוטים אבל הם חלק מהחיים אתה רוצה לדבר עם סטודנטים שכח ייכנסו ובהתמודדות מתאים בשאלות אתיות אני חושבת שכן בוואקום אם אנחנו רוצים לחשוף אותם גם זה חלק מהעניין אני חושבת שכדאי לעשות את זה ועושים את זה חד משמעית עושים מזה שוב אני אומרת לך עד היום אנחנו מדברים על על על תמונת מצב מיפוי המיומנויות נכון להיום וחד משמעית הערכים ואתיקה באים לידי ביטוי במיפוי המיומנויות ממש בצורה מאוד משמעותית
דובר 1: איך מודדים הצלחה של תהליך כזה
דובר 2: של הנעדרת איך מודדים ההצלחה של תהליך כזה אני אגיד לך אני חושבת שההצלחה מתחילה בזה שיש שיתוף פעולה בתהליך מהסוג הזה
דובר 1: זאת אומרת עצם התהליך הוא העצם המוכנות
דובר 2: והסכמה לעשות את זה זאת נקודת מפתח ראשונה זה קורה
דובר 1: אני עושה כל מה שביכולתי כדי שהמשיח יבוא כבר שיפרתי את העולם גם אם אין משיח
דובר 2: אתה סיפרת את העולם אתה סיפרת את מה שהיית רוצה לעשות כלומר יש פה אנשים שמאמינים בזה ועושים את זה אז הוא הצלחה כשלעצמה זאת הצלחה של איך מודדים את זה בטווח הרחוק בואו נראה צריך להגדיר פעימות ולראות אנחנו רוצים לקיים את ההצלחה הזו אני כרגע לא יכולה להגיד לך אבל אנחנו נחשוב ביחד מה לעשות איך נכמת אבל לא כל דבר אפשר למדוד במספרים אתה יודע יש דברים שהם לא מדידים אנחנו ננסה למדליה למדוד את זה וכמובן כמה מדברים על זה גם השיח שמתקיים זו גם אצלך כשלעצמה אתה יודע כמה זמן לוקח המיפוי הזה לא חודשיים חודשיים מדברים על זה
דובר 1: היום עם כל המרצים עם כל
דובר 2: המרצים אנחנו הולכים לעשות כנס סגל באוקטובר בתחילת השנה הקרובה אנחנו הולכים לדבר על הדברים הללו מנקודות מבט שונות עצם העובדה שיש חברי סגל שמוכנים להוביל מושבים מקבילים מוכנים מהרצון שלהם מהנכונות שלהם לדבר המיומנויות תחת סגנונות הוראה שונים שהם מלמדים בקורסים שלהם קמצוץ הצלחה אתה יודע מה הצלחתי גם בוא נראה איזה שיחות באיזה דיונים יהיו באותו יום שיא נקרא לזה כך ההצלחה תהיה מה תהיה ההשפעה של כזה דבר על חברי הסגל הייתה השפעה זו אפשר למדוד אותה או שמחלחלת לאט-לאט אני לא יודעת הצלחתי האם לא האם מתי נגיע לסטודנטים ונתחיל לדבר איתנו לדברים הללו ולא רק אלה הנושאים הראשונים שהם יודעים בתוכנית הלימודים בקורסים השונים זו תהיה הצלחה סליחה הגדולה תהיה לדעתי היום אני אומרת לך את זה אני לא הייתי יכול להיות שזה יהיה אחרת אחר כך ההשפעה של כל התהליך הזה אפילו למחזור הראשון שנכנס עכשיו למכללת אופק היא אומרת לי אז
דובר 1: הם הלכו עוד לא לגמרי סגורים על איך בודקים את ההצלחה אבל מה היו היעדים שהוגדרו לפרויקט הזה המטרות המטרות
דובר 2:זה קודם כל לשלב את המיומנויות תוכנית הלימודים ממש לשלב אותם ולהגדיר כן תוצרי למידה דיברת על הצלחות כן צריך לראות גם תוצרי אלים לחלק מהתוצרים קיימים והאם אבל חלק אולי צריכים לקבל גיבוי כזה או אחר אז זו הייתה המטרה הגדולה להוציא בוגר שהוא מומחה לתחומים שאותם הוא למד אבל הוא גם בעל כישורים מיומנויות שיקנו לו עד כמה שיותר כניסה לעולם האמיתי וזו הזדמנות טובה לעשות שינוי
דובר 1: ד"ר אילנה ג'אן ראש המרכז לקידום הוראה באפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב תודה רבה לך
דובר 2: תודה רבה
פרק 19 –הכישורים שאף מהנדס לא יכול בלעדיהם | ד"ר אירמה ז'אן - ראש המרכז לקידום הוראה
שתף לינק באמצעות:
https://www.afeka.ac.il/about-afeka/afeka-news/articles/פרק-19-הכישורים-שאף-מהנדס-לא-יכול-בלעדיהם-דר-אירמה-זאן-ראש-המרכז-לקידום-הוראה/WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
https://www.afeka.ac.il/about-afeka/afeka-news/articles/פרק-19-הכישורים-שאף-מהנדס-לא-יכול-בלעדיהם-דר-אירמה-זאן-ראש-המרכז-לקידום-הוראה/