סא"ל בר ענבר, מפקד בסמ"ח, צה"ל, נבחר לקבל את "אות הבוגר" לשנת תשפ"ד

סא"ל בר ענבר, בוגר תכנית הלימודים לתואר ראשון בהנדסת תוכנה באפקה לשנת תשע"ח 2018 , נבחר לקבל את "אות הבוגר" לשנה זו בטקס הענקת התארים הקרוב. זו השנה השישית שמכללת אפקה מעניקה את אות בוגר ובוגרת אפקה כהוקרה לבוגרים ובוגרות שתרמו תרומה משמעותית בעלת השפעה לאומית למדע, לקדמה הטכנולוגית, לחברה או למדינה והצליחו לבלוט ולהשפיע בתחומם בארץ ובעולם.

מנימוקי וועדת הבחירה:

"סגן אלוף בר ענבר הוא מנהיג בעל חזון המשלב מקצועיות ברמה גבוהה עם ראיה חינוכית, ערכית וחברתית מעוררת השראה. בכל תפקידיו במערך התוכנה של צה"ל וביתר שאת בתפקידו הנוכחי כמפקד בית הספר למקצועות התוכנה, סא״ל בר מוביל תוכניות שבוגריהן תורמים תרומה מכרעת לביטחון המדינה תוך שימת דגש על מתן הזדמנות לצעירי וצעירות הפריפריה החברתית והגאוגרפית להימנות על אוכלוסיית המתכנתים של צה"ל כבסיס למוביליות חברתית עתידית"

מכללת אפקה מעריכה ומוקירה את בוגריה, ורואה בהם שגרירים של מצוינות, יצירתיות, שאפתנות ומוטיבציה לשינוי. בר ענבר מקבל את האות השנה, כפי שחבריו וחברותיו שנבחרו וייבחרו לקבל את האות בשנים הבאות, מחזקים את אפקה ומשמשים עבורה השראה המשמשים עבורה השראה להמשך דרכה כמוסד אקדמי מוביל בתחום חינוך המהנדסים לתועלת התעשייה וכלל החברה בישראל.

מדבריו של סא"ל בר ענבר:

"בוגרים יקרים, זהו ערב מיוחד. ערב בו אנו חוגגים לא רק את סיום לימודיכם, אלא את הפוטנציאל האינסופי הטמון בכם - הדור הבא של מהנדסים ומנהיגים טכנולוגיים ישראלים.

כשאני מביט בפניכם הצעירות ומלאות התקווה, אני רואה את עתיד ישראל ועתיד האנושות כולה. אני רואה את הטכנולוגיות שתמציאו, את הבעיות שתפתרו, את החיים שתשפרו ותצילו. הפוטנציאל שלכם הוא אינסופי - כמו החלומות שחלמתם כילדים, החלומות שהובילו אתכם לבחור בדרך המופלאה של ההנדסה והחדשנות.

אבל בוגרים יקרים, החזון בלבד אינו מספיק. החלום זקוק לעבודה קשה, להתמדה, להקרבה. כמו הדרך בה בניתם את הידע והמיומנויות להגיע אל התואר הנכסף. רכשתם כאן ידע עצום שודאי ישמש אתכם בקריירה העומדת לפתחכם. אך יותר מידע, רכשתם כאן כלים ומיומנויות שישרתו אתכם לאורך הקריירה שלכם, כפי שאני יודע להעיד על עצמי. ואולי המיומנות החשובה ביותר שרכשתם היא ללמוד איך ללמוד. אני נוהג לומר לחניכי בסמ"ח, מעתה האחריות על הלמידה עוברת אליכם. בקצב ההתפתחויות הטכנולוגיות בעידן הנוכחי, למידה והתפתחות אישית מתמדת אינן מותרות אלא כורח".

נבחרי "אות הבוגר.ת" של אפקה:

*תפקיד בעת קבלת האות