מדוע כדאי ללמוד הנדסת תוכנה

 

נפתח בכמה עובדות על עולם התעסוקה הממתין לבוגרים ולסטודנטים במסלול הנדסת תוכנה: 

  • לאור הביקוש הרב למהנדסי תוכנה בקרב מעסיקים, ישנו מחסור הן בסטודנטים הן בבוגרים מתחום הנדסת תוכנה. 
  • השכר ההתחלתי של מהנדס תוכנה כבר בראשית דרכו בתעשייה, הוא לפי רוב הסקרים הגבוה ביותר לעומת אקדמאים שלמדו מקצועות אחרים. 
  • למעלה מ־90% מבוגרי המחלקה להנדסת תוכנה באפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, השתלבו במשרות פיתוח, בדיקות, הדרכה והטמעת תוכנה, והתקדמו למשרות של ניהול צוותי תוכנה בחברות מובילות במשק ובהן: אמדוקס, קומברס, רד-בינת, צ'קפוינט SAP, NICE, מיקרוסופט, סטארטאפ-ים, תעשייה צבאית, תעשייה אווירית, צה"ל ועוד. 

נתונים אלו התקבלו בזמן האחרון מסקרים שנערכו בתעשייה. אין ספק שהם משקפים את המציאות בענף התוכנה בתקופה הנוכחית.  לפי כל התחזיות, הצורך באנשי מקצוע בתחום התוכנה ילך ויגבר בשנים הבאות, ועל כן הביקוש יגדל מאוד.  

כל הסיבות ללמוד הנדסת תוכנה במכללת אפקה 

כמו כן נתונים אלו משקפים את איכותו המקצועית של בוגר הנדסת תוכנה באפקה – מהנדס תוכנה בעל תואר B.Sc.  (התואר המוענק באפקה), איכות שנובעת מהסיבות האלה: 

  • סגל המרצים במכללת אפקה משלב ניסיון אקדמי עם ניסיון תעשייתי מוכח. רוב הסגל בעלי תואר שלישי ובעלי ניסיון בפיתוח ובניהול מערכות עתירות תוכנה. 
  • המכללה ערה להתפתחות הטכנולוגית בתעשייה ומתאימה את תוכנית הלימודים של הנדסת תוכנה לצורכי השוק. 
  • פרויקט הגמר הוא סטאז' אמיתי שהופך את הבוגר, נוסף להיותו אקדמאי, גם למהנדס תוכנה בעל ניסיון הודות לעובדה שפיתח מערכת תוכנה בהיקף של מאות שעות. 

אפקה מציעה גם מסלול ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב. התוכנית מקיפה ומקצועית ומעניקה לסטודנטים כלים לחשיבה אנליטית ומובנית ובסיס להבנת התאוריה של מדעי המחשב וליישומה. עם זאת חשוב להבין את ההבדל בין בוגר מדעי המחשב לבוגר הנדסת תוכנה:  

  • כשם שבוגר בפיזיקה אינו מהנדס מכונות או מהנדס חשמל ואלקטרוניקה, אף שלמד קורסים במכניקה, חשמל ואלקטרוניקה, וכשם שבוגר בכימיה אינו מהנדס כימיה, כך גם בוגר מדעי המחשב אינו מהנדס תוכנה. הנדסה היא, נוסף לתואר אקדמי, מקצוע שבו המהנדס לומד ויודע לחדש, להמציא, ליצור, ליישם ולבקר. 
  • כל תוכנית הלימודים של מדעי המחשב (תוכנית שלוש־שנתית) כלולה בתוכנית הלימודים של הנדסת תוכנה (תוכנית ארבע־שנתית). 
  • בזכות הקורסים והפרויקטים שרק מהנדס תוכנה לומד ומתנסה בהם (בשנת הלימוד הנוספת), הוא מקבל ידע ומיומנות רחבים ועמוקים בפיתוח מערכות תוכנה בכל מחזור החיים שלהן. 

 

כל אלו יוצרים מהנדס תוכנה שנוסף על היותו בעל ידע במדעי המחשב הוא בעל ניסיון מעשי מוכח בפיתוח תוכנה, ומעסיק פוטנציאלי יראה בזה יתרון. את כל אלו רוכש הסטודנט והבוגר באפקה כפי שמעיד השוק.