רוצים ללמוד הנדסה ומתלבטים איזו? זה בשבילכם

 

תעשייה וניהול? תוכנה? חשמל? ואולי בכלל הנדסה מכנית? מה בין מדעי הנתונים למדעי המחשב, ולאן תוכלו להגיע עם התואר?
מדריך למהנדסים שבדרך:    

בעולם רווי חדשנות, מחובר ומתוקשב מאי פעם, הביקוש למהנדסות ומהנדסים רק הולך וגובר. סקר שנערך במאי 2022 בקרב בוגרי אפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, מצא כי 97% מהם השתלבו בתעשייה בתפקיד מפתח וברמת שכר גבוהה. אז איפה הבעיה? "הנדסה" היא כותרת גדולה למגוון רחב של מקצועות, תחומים ותתי תחומים, ולא הכול מתאים לכולם. איך בוחרים? זה מתחיל בלהבין מה זה מה – ומה אפשר לעשות עם זה אחר כך. הנה מדריך קצר שיוכל אולי לסייע:  

הנדסה רפואית

להציל חיים, להאריך את תוחלת החיים ולשפר את איכותם – את כל אלה משיגים כיום בכלים הנדסיים. הנדסה רפואית נועדה לגשר על פערים בתחומי הבריאות ולמצוא פתרונות טכנולוגיים לצרכים הרפואיים. דוגמאות לא חסרות: מפיתוח מכשירים וטכנולוגיות לאבחון מחלות, למניעתן ולטיפול בחולים ושיקום חיי המטופלים; דרך חיישנים וטכנולוגיות לאבחון וטיפול מרחוק ובניית מערכות לעיבוד מידע רפואי; ועד מחקר רפואי מתקדם ושיטות ריפוי חדשניות, כגון הנדסת תאים ורקמות לטובת פיתוח שתלים יעילים. ישראל היא מעצמה עולמית של הנדסה רפואית ובריאות דיגיטלית. בוגרות ובוגרי התואר יכולים לעסוק בתכנון מכני לצרכים רפואיים, בעיבוד אותות ותמונות בתחום, בהנדסה קלינית, בהנדסה חישובית ועוד.

הנדסת חשמל

מקצוע זה, שימיו כימי החשמל עצמו, הוא מהדינמיים והרלוונטיים ביותר שיש כיום בשוק העבודה. הסיבה לכך פשוטה: החשמל והאלקטרוניקה ממלאים תפקיד מרכזי וחיוני בחיינו. למעשה, אין מוצר או תחום פיתוח טכנולוגי שאינו כרוך בדרך כלשהי בהנדסת חשמל. זה אומר שלימודי התחום מבטיחים עיסוק מוביל ומתקדם גם לעתיד הנראה לעין. לאורך הלימודים נרכשים רקע מדעי תיאורטי נרחב וידע והבנה הנדסית, בשילוב למידה והתנסות מקיפה במעבדות. הפרופיל המיוחד של בוגרי אפקה, הכולל סל מגוון של כישורים ומיומנויות – למידה עצמאית, עבודה בצוות רב תחומי ועוד – עונה היטב על צורכי התעשייה העדכניים ומאפשר כניסה חלקה לשוק העבודה מיד עם סיום התואר, אם לא כבר במהלכו.

 

הנדסה מכנית

ממערכות אנרגיה ועד ערים חכמות, מרובוטיקה ורכב אוטונומי ועד מכונות הנשמה – בכל מערכת מכנית מורכבת נדרש שילוב ייחודי: שילוב בין מדעי יסוד (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה) לבין יכולות הנדסיות. מהנדסים מכניים אמונים על תכנון, פיתוח ותחזוקה של אותן מערכות מורכבות. לשם כך הם נדרשים לידע בתחומים מגוונים, כגון: הנדסת חומרים, תכנון מוצר, תכנון מבנה ופיתוח מנגנון מכני. בוגרי תואר ראשון בהנדסה מכנית באפקה משתלבים במגוון רחב של תעשיות וחברות – תאגידים בינלאומיים, סטארט-אפים, חברות ממשלתיות, סקטור הרפואה והתעשיות הביטחוניות. בין המשרות שמחכות להם: פיתוח ותכנון הנדסי, ניהול הנדסי, ניהול ותחזוקה של מערכות מכניות ועוד.

הנדסת תעשייה וניהול

בכל אפליקציה ופיצ'ר בסמארטפון שלנו, בכל שירות שאנחנו צורכים אונליין – הנדסת תעשייה וניהול הטביעה את חותמה. זו היא שמייעלת מערכות, לעיתים גדולות ומורכבות, בעזרת שיטות חדשניות, והיא עוסקת גם באנשים אשר מתכננים, מעצבים ומפעילים את אותן מערכות. משום כך, מהנדסי תעשייה וניהול נדרשים לידע נרחב גם במדעי החברה והניהול. בוגרות ובוגרי התואר משתלבים בכל המגזרים במשק. הם מועסקים כמנהלי פרויקטים ומהנדסי ארגון ושיטות המשפרים ומייעלים תהליכי עבודה; בניהול התפעול ותכנון המלאים בתחומי הלוגיסטיקה והרכש; כמומחים לניתוח, אפיון, יישום והטמעה של מערכות מידע; וכאנליסטים המסייעים בהפקת תובנות ובקבלת החלטות מבוססות נתונים.

 

מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

 

הנדסת תוכנה

כשיסודות התכנות ומדעי המחשב חוברים למיומנויות ומתודולוגיות הנדסיות, השמיים הם הגבול. מהנדסי תוכנה אמונים על פיתוח וניהול התהליך מקצה לקצה: מהגדרת הדרישות, אפיון הפתרון ותכנון המערכת, דרך שלבי הפיתוח השונים ועד למבחני הקבלה, ההטמעה, הדרכת המשתמשים והתחזוקה. מה עושים עם התואר? מה לא. בזכות ההכשרה המקיפה באזורי הביג דאטה, בוגרי התוכנית משתלבים, בין היתר, בתפקידי פיתוח בתחום המבוקש והצומח של AI ולמידת מכונה. ממתינות להם משרות פיתוח נחשקות בתעשיות הביטחוניות ובסטארט-אפים מעולמות הסייבר ואבטחת המידע, בצד פיתוח מוצרים ותשתיות בשפע של תחומים מובילים.

מדעי המחשב

קשה לדמיין איך היה נראה העולם הדיגיטלי שלנו, ואולי הטכנולוגיה בכללותה, ללא נשות ואנשי מדעי המחשב. אלו מגייסים את הידע, המיומנויות והכלים הנדרשים כדי ליצור, לייעל ולחדש טכנולוגיות במגוון תחומים. כדי לגבש פתרונות לבעיות מורכבות בבריאות ובתחבורה, בפיננסים ובבידור, במחקר המדעי ועוד. הם מניעים שינויים, משפיעים על החברה ולוקחים חלק חשוב בעיצוב העתיד. תוכנית הלימודים מקנה כלים לחשיבה אנליטית ומובנית, בסיס להבנת התיאוריה וליישומה והזדמנויות קריירה מגוונות. עם תואר במדעי המחשב אפשר להשתלב בפיתוח תוכנה בהייטק ובחברות הגדולות והמבוססות בתעשייה, כמו גם בחברות שעיקר עיסוקן אינו בתוכנה אך היא מהווה נדבך חשוב בליבתם העסקית.

מדעי הנתונים

בעולם המבוסס פחות ופחות על תחושות בטן ויותר ויותר על דאטה, למדעני הנתונים יש תפקיד מכריע בהצלחה העסקית והתפעולית של כל ארגון. הם עוסקים בפיתוח שיטות לאיסוף, אחסון וניתוח נתונים, גזירת ידע ותובנות מתוכם וכן חיזוי טכנולוגי, תוך התייחסות להיבטים אנושיים וחברתיים. תוכנית הלימודים מקנה ידע וכלים להתמודדות עם נתוני עתק (ביג דאטה), שמצריכה שילוב של ידע וכישורים במתמטיקה, סטטיסטיקה ותוכנה. יכולות אלו נדרשות כיום בחברות מכל תחום, המשוועות למומחים שיכוונו אותן ויידעו להפיק את המרב מתוך אוקיינוס הנתונים המאוחסן במאגריהן. בוגרי התואר משתלבים היטב בניתוח נתונים בתחומי הבינה המלאכותית, בניית מודלים, אלגוריתמיקה, אנליזות ועוד.

עד כאן, על קצה המזלג, "מי עושה מה" ומה מייחד כל תחום. ועכשיו והכדור אצלכם: מה מזה מתאים למי שאתם ולאופי הקריירה שהייתם רוצים לבנות ביום שאחרי התואר? על זה, רק אתם יכולים לענות.

למידע נוסף על לימודי הנדסה ומדעים

 

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?