מהנדסים את הבינה

משתתפי מהנדסים את הבינה
משתתפי מהנדסים את הבינה
משתתפי מהנדסים את הבינה

מהנדסים את הבינה- כנס בנושא השפעת הבינה המלאכותית על תעשייה, מחקר והוראה.

בחודש יוני 2023 קיימה אפקה, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב את כנס מהנדסים את הבינה הראשון אשר בחן את השפעת הבינה המלאכותית על תעשייה, מחקר והוראה.
מדובר באירוע שיא בסדרה של אירועים ביוזמת המרכז לקידום הוראה של מכללת אפקה שמטרתם הטמעה נכונה ואפקטיבית של פיתוחים טכנולוגיים ובינה מלאכותית בפרט, בתוכניות הלימוד השונות.

האירוע, שהתקיים במכללה בנוכחות אנשי סגל ואורחים מן התעשייה והאקדמיה, נפתח בהרצאה מרתקת של פרופ׳ אביתר מתניה שהציג מבט על על הטכנולוגיה בעידן החדש.
פרופ מתניה התייחס למספר היבטים ובהם חשיבות הקניית אבני בנין טכנולוגיות ללמידה ויישום כבר מגילאי היסודי להכשרת הדור הבא בכדי להצליח בעולם המתפתח, עוד דיבר על המירוץ הגלובלי ל-AI תוך התייחסות לכל השווקים המשתתפים וכמובן התייחס לתפקידו הקודם כראש מערך הסייבר הלאומי.

בנוסף, פאנל מעניין נערך בהנחייתה של ד״ר שרון ילוב הנדזל- מרצה בכירה בבית הספר למדעי הנתונים ובינה מלאכותית במכללת אפקה אשר עסק בהשפעת השימוש במודלים של בינה מלאכותית יוצרת על תחומי ההנדסה והמדעים.

בפאנל השתתפו ד"ר תומר סיימון, המדען הראשי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח; דרור גיל, מייסד ומנכ"ל, חברת גמדלה; ענבל אורפז, יועצת חדשנות אסטרטגית; ד"ר אושרית הופר, חברת סגל בביה"ס להנדסת חשמל, מכללת אפקה וד"ר בועז תמיר, מרצה בתוכנית לתואר למערכות תבוניות, מכללת אפקה.

הפאנל התמקד במקום בו אנו נמצאים כיום מבחינה טכנולוגיות, בסיכונים הפוטנציאליים וכמובן בעתיד לבוא.

שתי הרצאות מרתקות נוספות שהתקיימו בכנס היו זאת של ד״ר תהילה שוורץ-אלטשולר, עמיתה בכירה, ראש התוכנית לדמוקרטיה בעידן המדע. הרצאתה של ד״ר שוורץ- אלטשולר עסקה בקבלת החלטות ומקומם של אנשים ומכונות סביבנו.

והרצאה נוספת של ד״ר אלה רבינוביץ׳, חוקרת בתחום עיבוד שפה טבעית במעבדת המחקר של IBM, אשר עסקה במפגש שבין בינה מלאכותית לשפה טבעית

הפאנל החותם של כנס ״מהנדסים את הבינה״ עסק בבינה מלאכותית יוצרת באקדמיה וכיצד משתנות דרכי ההוראה והמחקר האקדמי.
הנחה אותו ד״ר ליאור רוזנצוייג, ראש בית הספר למדעי הנתונים ובינה מלאכותית במכללת אפקה.

השתתפו בו ערן יריב, מנהל קבוצת MSAI, מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח; ד"ר עמיר גפן, מנהל מעבדה לבינה מלאכותית בחינוך באגף מו"פ, משרד החינוך; ד"ר הישאם עבד אלחלים, מרצה בתוכנית למערכות תבוניות, מכללת אפקה; ד"ר יהודית אפרשטיין, מייסדת וראש התוכנית למערכות תבוניות, מכללת אפקה וד"ר מיה גולן, חברת סגל בביה"ס להנדסת תעשייה וניהול, מכללת אפקה.

ד"ר שרון ילוב הנדזל, מרצה בכירה בבית הספר למדעי הנתונים ובינה מלאכותית באפקה: "בכנס סקרו מומחים בעלי שם מתחום הבינה המלאכותית היוצרת (הגנרטיבית), את האתגרים העומדים בפני תחומי ההנדסה, המדע והאקדמיה כמוסד להכשרת מהנדסים ולמחקר, עם עליית נוכחות ה- generative AI בחיינו. הכנס עורר דיון לגבי החששות, הסיבות להן, הצדקתן וכן הועלו כיוונים לפרקטיקה של שימוש במודלי השפה לטיוב תהליך הכשרת מהנדסי העתיד והקניית המיומנויות הנדרשות בעידן החדש".

ד"ר אירמה ג'ן, ראש המרכז לקידום הוראה באפקה: "אין ספק כי בעתיד הלא כל כך רחוק, כלי ה AI יחליפו את המקצועות הבנויים על משימות רפטטיביות ופחות את המקצועות שמערבים רגש, יצירתיות או דורשים קבלת החלטות מורכבות. לאור המציאות הזאת, חשוב להקנות לדור העתיד את אבני הבניין שיאפשרו להם להישאר רלוונטיים בשוק העבודה, מיומנויות חברתיות, יכולות מעולמות מדעי הרוח ואת היכולת לחשיבה גמישה שאיננה שחור או לבן. המרכז לקידום הוראה באפקה פועל על מנת לסייע לסגל בכל הנדרש על מנת לממש תפיסה זו".

פרופ' ענת רטנובסקי, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במכללת אפקה: "כמכללה אשר מחנכת את המהנדסים הבאים של מדינת ישראל, אנו חייבים לתת להם את הכישורים לעולם עם בינה מלאכותית כדי שיוכלו להשתלב ולהוביל את שוק העבודה העתידי. הכנס הינו יריית פתיחה בסדרת אירועים וסדנאות לסגל ההוראה".

תודה לכל מי שלקח חלק ביום החשוב והמעניין הזה!

קרדיט צילום: לילך ברעם

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?